چای اس ام اس

چای خواص چای اس ام اس چای پیشگیری در سرماخوردگی و آنفولانزا چای اس ام اس فروشگاه دورود

چای اس ام اس

چای خواص چای اس ام اس چای پیشگیری در سرماخوردگی و آنفولانزا چای اس ام اس فروشگاه دورود

چای

1- چای سیاه (BLACK TEA):

http://www.mardoman.net/files/articles/113.jpg 

روند تولید آن به این نحو می بـاشد که برگهای چای را پس از برداشت آن در دما و رطوبت کـنـتـرل شـــده رهــا می کنــنــد تــــا اکسید گردد. اکسـیـداسیـون در چای سبز قابل ملاحظه بوده و مدت آن 2 هفته تا یک ماه بطول می انجامد. سـپس برگـهای چای خشک می گــردند تا رونداکسیداسیون متوقف گردد. چای سـیاه نـســبت به انواع دیگر کافئین بیشتری دارد بهـمین خاطر طعم آن قویتر می بـاشد. امــا بــر خلاف چای سبز، چای سیاه طعم خودرا پس از گذشت سالها از تاریخ تولید حفظ میکند. این نوع چای متداولترین و پر مصرف ترین نوع چای در دنیا میباشد. 




2-چای سبز(GREEN TEA):

http://www.mardoman.net/files/articles/114.jpg 

رونـد اکـسـیداسیون در ایـن نوع چای پس از حداقل اکـسید شدگی متوقف می گـردد. پـس از چـیـدن بـرگ هــای چـای سـریـعا بـا بـخـــار آب داغ آنزیمهای اکسید کـنـنـده موجود در برگهای چای را از میان بـرده و سـپـس بـرگها را خشک می کنند. در واقـع در چـای ســــبز مرحله اکسیداسیون حذف می گردد. این نوع چای طعم ملایم و گیاه مانندی دارا بوده و بیشتر در چین و ژاپن مصرف میگردد. 

http://www.mardoman.net/files/articles/115_1.jpg
3- چای اولانگ(OOLONG): اولانـگ بـه مـعـــنی اژدهای سبز می بـاشد و مرحله اکسیداسیون آن 2 تا 3 روز بطول می انجامد. این چای نیز در چین و ژاپن مصرف می گـردد. 

4- چای سفید(WHITE TEA): در تهیه آن از برگهای تازه روئیده (جوانه ها) چای استفاده میگردد که اکیسد نیز نمیگردند. بیشترین اثر ضد سرطانی را این نوع چای به خود اختصاص داده است. این چای در چین مصرف میگردد. 

http://www.mardoman.net/files/articles/116.jpg
 

 انواع دیگر چای بر حسب ترکیبات آن 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 

* چای یخ (ICED TEA): معمولا به چای اندکی لیمو ترش و شـیـره ذرت اضـافـه شــده و درون فنجان حاوی یخ ریخته شده و سرو می گردد. 

 

* سبک انگلیسی(ENGLISH STYLE): در این روش چای همراه با خامه و لیمو ترش سرو میگردد. 



* بوبا (BUBBLE TEA،BOBA): این نوشیدنی تشکیل گردیده از چای یخ، شـیـر و گـوی های صمـغ مـانـنـدی کــه بــــه مروارید موسوم بوده و از گیاه تاپوئیکا تهیه میگردد. 

* چای کیسه ای (TEA BAG): در چـای کـیــســه ای از خاک چای استفاده میگـردد کــه از نظر دوستاران چای زیاد محبوب نمیباشد. 

* در فرهنگهای مختلف چای را همراه با مواد گوناگونی مصرف میکنند مانند:هل، شکر، عسل، لیمو ترش، شیر، مربای میوه ها و چاشنی های دیگر. 

 چگونه چای را دم کنیم 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 

* چگونگی دم کردن چای سیاه: آب رابه درجه جوش رسانده (100 درجه سانتی گراد) سپس روی چای میریزیم- زمان دم کشیدن نباید کمتر از 30 ثانیه و طولانی تر از 5 دقیقه گردد- زیرا پس ازآن تانین چای بتدریج آزاد شده و اثر محرک کافئین را خنثی و طعم چای را نیز تلخ میکند. 

* چگونگی دم کردن چای سبز: دمای آی در این حالت باید 85-80 درجه سانتی گراد باشد. معمولا هر چه کیفیت چای سبز بالا تر باشد دمای آب نیز میباشد کمتر باشد. ترجیحا بهتر است قوری چای پیش از دم کردن چای از قبل با قرار دادن قوری درون یک کاسه حاوی آب داغ، گرم گردد. 

* چگونگی دم کردن چای اولانگ: همانند دم کردن چای سبز میباشد اما دمای آب در این نوع چای میباید 100-90 درجه سانتی گراد باشد. 

* بـرای جـلوگیـری از پـخـــش شدن تفاله های چای درون قوری میتوانید از وسیله ای بنام اینفیوزر (TEA INFUSER)  

http://www.mardoman.net/files/articles/119.jpg
 
اســــتفاده کنید که یک کره تو خالی مشبک است و چــای& را هنـگـام دم کردن درون آن ریخـتـه و سپـــس درون قوری می اندازیم. 


این موسسه امادگی در واگذاری نمایندگی چای اس ام اس را به تمام کسانی که امکانات پخش دارند را دارد
جهانگیر کرنوکر 09166658657-09168498657-06654225963

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد